Ο σχεδιασμός ενός οπτικού καταστήματος

Ο κάθε ιδιοκτήτης ονειρεύεται να φτιάξει το ιδανικό κατάστημα ώστε να προσελκύει τον μέγιστο αριθμό πελατών. Για να επιτευχθεί ο στόχος συνήθως αναζητάται η σχεδιαστική και κατασκευαστική συμβολή ειδικών στον τομέα των οπτικών καταστημάτων.

Πρωτεύον κανόνας στον σχεδιασμό ενός οπτικού καταστήματος είναι η δημιουργία του κατάλληλου χώρου ώστε ο πελάτης που έχει ανάγκη να αγοράσει γυαλιά να διατίθεται να καταναλώσει τον χρόνο του στο νέο κατάστημα. Καθώς τα γυαλιά είναι προσωπικά και φοριούνται κάθε μέρα, θα πρέπει κάποιος να είναι πολύ σίγουρος ώστε να επιλέξει τον σκελετό που του ταιριάζει. Επομένως ο χώρος είναι αναγκαίο να εμπνέει οικειότητα και να είναι φιλόξενος, καλώντας τον πελάτη να σκεφτεί και να αποφασίσει. Καθίσματα και καθρέφτες σε λειτουργικές θέσεις αποτρέπουν την πιθανότητα συνωστισμού σε ένα σημείο του καταστήματος. Ο τρόπος προβολής και αποθήκευσης των γυαλιών παίζει σημαντικό ρόλο στη ροή της κίνησης στον χώρο. Η επιλογή του ιδανικού σκελετού απαιτεί συγκέντρωση από τον υποψήφιο πελάτη και στοχευμένη εξυπηρέτηση από τον πωλητή.

Σχεδιασμός οπτικου

Ο επαγγελματίας εξετάζει τον χώρο και συνδυάζει τις ανάγκες του οπτικού καταστήματος με τις αρχικές σκέψεις και απαιτήσεις του πελάτη, δίνοντας παράλληλα ένα ιδιαίτερο στοιχείο στο χώρο. Η ιδιαίτερη ταυτότητα του κάθε καταστήματος είναι άκρως απαραίτητη ώστε να ξεχωρίζει από το γενικό σύνολο και να μένει σαν εικόνα στο μυαλό του υποψήφιου πελάτη. Μια εντυπωσιακή βιτρίνα θα κινήσει το ενδιαφέρον του περαστικού να ρίξει μια ματιά στα είδη πώλησης που εκτίθενται, βοηθώντας τον να το θυμάται για να επιστρέψει αργότερα. Όταν ο ενδιαφερόμενος εισέρθει σε έναν λειτουργικό χώρο με ταυτότητα αντιλαμβάνεται πως τίποτα δεν είναι τυχαίο, ούτε ο σχεδιασμός του χώρου αλλά ούτε και τα αντικείμενα πώλησης. Όλα είναι προσεκτικά επιλεγμένα, ύστερα από εκτενή μελέτη και γούστο. Το οπτικό κατάστημα υποδηλώνει ότι προσφέρει το καλύτερο προϊόν στον καλύτερο χώρο.

Οπτικό κατάστημα

Στον σχεδιασμό δεν πρέπει να αμελείται η άνεση των εργαζομένων. Η παραγωγικότητά τους έχει άμεση σχέση με την εργονομία του χώρου. Επιπλέον, ένα κατάστημα που εκφράζει αισθητικά τους υπαλλήλους, τους κάνει να νιώθουν περήφανοι που το εκπροσωπούν, παρακινώντας τους το ενδιαφέρον για προσήλωση στην εργασία με τελικό στόχο την αύξηση των πωλήσεων.

Γίνεται πλέον αντιληπτό ότι ο σχεδιασμός ενός οπτικού καταστήματος απαιτεί εμπειρία καθώς κρύβει πολλές παγίδες. Η ισορροπία ανάμεσα στην επιτυχία και την αποτυχία είναι λεπτή. Οι γνώσεις, η φαντασία, η ευρηματικότητα και η προσήλωση του σχεδιαστή συναντά τις ανάγκες του ιδιοκτήτη ώστε να επιτευχθεί ένα άρτιο αποτέλεσμα.

Σχεδιασμός καταστήματος