Ο σχεδιασμός ενός ανθοπωλείου

Η ουσία σε ένα ανθοπωλείο είναι η εργονομία και ο τρόπος προβολής των ανθέων. Ο χώρος αναμονής πρέπει να είναι φιλόξενος και να αναδεικνύει τα φυτά χωρίς να φαίνονται τοποθετημένα άτσαλα ή στοιβαγμένα. Επίσης ο πρόσθετος εξοπλισμός που μπορεί να αγοράσει ένας πελάτης, εκτός από τα άνθη, είναι αναγκαίο να γίνεται εμφανής. Ο χώρος πώλησης είναι απαραίτητο να προσαρμόζεται σε κάθε εποχή.

Βήμα 1

Κατά την τακτοποίηση των ανθέων ο χώρος λερώνεται με χώματα, νερά, σπασμένα κλαδάκια, άρα οι μεταφυτεύσεις και οι συνθέσεις χρειάζονται έναν ξεχωριστό χώρο. Στο οπτικό πεδίο των πελατών θα βρίσκεται μόνο το όμορφο, τελικό προϊόν και όχι η άτακτη διαδικασία παραγωγής του. Ο χώρος σχεδιασμού της ανθοσύνθεσης θα πρέπει να έχει άμεση επαφή με τα ψυγεία, όπου είναι τοποθετημένα τα αχρησιμοποίητα λουλούδια, καθώς και με τον πρόσθετο εξοπλισμό και τον αποθηκευτικό χώρο.

Βήμα 2

Η θέση της προθήκης – ψυγείο πρέπει να γίνεται αντιληπτή από τον πελάτη αμέσως μόλις μπαίνει στο κατάστημα. Ιδανική θέση θα ήταν ακριβώς απέναντι από την πόρτα της εισόδου. Η μεγάλη γκάμα ανθέων σε είδη και τιμές δίνει κίνητρο στο πελάτη να κάνει την επιλογή του. Ο κατάλληλος φωτισμός ζωντανεύει και αναδεικνύει τα άνθη.

Βήμα 3

Τα ράφια κατά μήκος των τοίχων και στο κέντρο της αίθουσας δεν πρέπει να εμποδίζουν την διέλευση των ανθρώπων. Πολλαπλές βιτρίνες προβολής, όχι συνωστισμένες, στο ύψος του ματιού βοηθούν τον επισκέπτη στην επιλογή του τελικού προϊόντος.

Βήμα 4

Καθίσματα και ένα τραπέζι με βιβλία για δείγματα και συνθέσεις αραδιασμένα στο χώρο αναμονής δίνουν ιδέες στον πελάτη. Επίσης στον χώρο αυτό μπορούν γίνονται οι συζητήσεις για στολισμούς γάμων και κηδειών. Αν το τραπέζι με τα βιβλία είναι ψηλό, δίνοντας ύψος στο δωμάτιο, μπορεί ο πελάτης να τα ξεφυλλίσει χωρίς καθυστέρηση.

Βήμα 5

Ο πάγκος υποδοχής και πληρωμών πρέπει σε ένα τουλάχιστον κομμάτι να είναι στο ύψος των χεριών του πελάτη ώστε να μπορεί να συμπληρώσει μια κάρτα ή να βάλει μια υπογραφή. Ο χώρος πληρωμών είναι αναγκαίο να γίνεται εύκολα αντιληπτός αλλά παράλληλα να μην εμποδίζεται η περιήγηση των υπόλοιπων παρευρισκόμενων.

Βήμα 6

Η τακτική αλλαγή της διακόσμησης κάνει το ανθοπωλείο να βρίσκεται πάντα μέσα στο πνεύμα της εποχής. Το κατάστημα πρέπει να αντανακλά την άνοιξη και το φθινόπωρο, τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και τις Απόκριες.

Σχεδιασμός ανθοπωλείου