Μελέτη Φωτισμού Για Εξοικονόμηση Ενέργειας

Μελέτη φωτισμού

Οι περισσότεροι κατασκευαστές καταστημάτων συμφωνούν ότι το πιο σημαντικό στοιχείο στον σχεδιασμό ενός καταστήματος είναι ο φωτισμός. Μελέτη Φωτισμού Για Εξοικονόμηση ΕνέργειαςΔυστυχώς όμως παρατηρείται ότι η μελέτη φωτισμού είναι ένα παραμελημένο στοιχείο κατά τον σχεδιασμό ενός καταστήματος. Ο κατάλληλος φωτισμός στα καταστήματα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο μια και λειτουργεί ως εργαλείο προσανατολισμού για τους πελάτες, επηρεάζει την ψυχολογία τους και συμβάλει στην ενδυνάμωση της εταιρικής εικόνας του καταστήματος αφού αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της διαμόρφωσης της βιτρίνας, των προθηκών και του χώρου πωλήσεων. Επίσης, ο κατάλληλος φωτισμός συμβάλλει αποφασιστικά στη δημιουργία του κομψού και καλαίσθητου περιβάλλοντος, που είναι απαραίτητο προκειμένου ο πελάτης να κάνει άνετα τις επιλογές του

Φωτισμός μελέτη

Οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη κατά τον σχεδιασμό της μελέτης φωτισμού σε ένα κατάστημα είναι:

• Έλεγχος συστήματος και ευελιξία χρήσης

Το σύστημα φωτισμού μπορεί να αποτελείται από αυτόνομα φωτιστικά ή φωτιστικά σε ράγα ανάλογα με τις ανάγκες φωτισμού κάθε χώρου, πρέπει να είναι πλήρως ελέγξιμο από το προσωπικό του καταστήματος. Ο έλεγχος με ηλεκτρονικά dimmers συμβάλλει τόσο στην ευελιξία του συστήματος, όσο και στην εξοικονόμηση ενέργειας.

• Θερμοκρασία Χρώματος

Η θερμοκρασία χρώματος μετριέται σε βαθμούς Kelvin. Όσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία χρώματος τόσο πιο ψυχρός είναι ο φωτισμός και όσο χαμηλότερη είναι η θερμοκρασία χρώματος τόσο πιο θερμός είναι ο φωτισμός.

• Διάταξη του χώρου και των φωτιστικώνΦωτισμός Για Εξοικονόμηση Ενέργειας

Ο παράγοντας αυτός αφορά τη διάταξη των διαφόρων επίπλων του καταστήματος, όπως meleti fotismou gia exoikonomisi energeias 2προθήκες, πάγκοι, ράφια μέσα στο χώρο καθώς και των αντίστοιχων φωτιστικών. Είναι σημαντικό η διαμόρφωση του φωτισμού να προβάλλει και να αναδεικνύει την αρχιτεκτονική του χώρου και να εναρμονίζεται με τη γενική εικόνα του καταστήματος.

• Χρωματική απόδοση

Στα καταστήματα πρέπει το σύστημα φωτισμού να αποδίδει σωστά τα χρώματα των εμπορευμάτων.

• Εκμετάλλευση φυσικού φωτισμού

Μελέτη για φωτισμό

Ο φυσικός φωτισμός συμβάλλει στο σωστό φωτισμό ενός καταστήματος και στην εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την ποσότητα και την κατανομή του φυσικού φωτός, που ενσωματώνεται στο φωτισμό του καταστήματος.

• Ανάδειξη των προσώπων και των αντικειμένων

Το φως πρέπει να αναδεικνύει την υφή, το σχήμα και το μέγεθος ενός αντικειμένου ή εμπορεύματος. Με τη δημιουργία ή την αποφυγή σκιάσεων, μέσω του φωτισμού, δύνανται να αναδειχθούν τα εμπορεύματα. Επίσης, σε μια προθήκη είναι ζωτικής σημασίας η ανάδειξη των χαρακτηριστικών των εμπορευμάτων , που εκτίθενται, με στόχο την προσέλκυση των πελατών.

• Σημεία εστίασης προσοχής

Είναι τα σημεία στα οποία είναι επιθυμητό ο πελάτης να εστιάσει την προσοχή του, όπως για παράδειγμα οι προθήκες ή οι πάγκοι με τα προϊόντα.