Φαρμακεία

Ο κλάδος των φαρμακείων μεταβάλλεται συνεχώς καθιστώντας πλέον το φαρμακείο ως έναν χώρο παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών και προϊόντων υγείας, ομορφιάς και ευεξίας. Παρά την οικονομική δυσχέρεια της σύγχρονης εποχής ο καθένας καλείται να διακρίνει και να συνεισφέρει στην εξέλιξη του επαγγέλματος. Η προσαρμογή του φαρμακοποιού στις τρέχουσες τάσεις και απαιτήσεις της εποχής οδηγεί στη θετική ανέλιξη της επιχείρησής του στο μέλλον.  

Πέρα από το γνωστικό επίπεδο του φαρμακοποιού και την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται στον χώρο του φαρμακείου, κυρίαρχο εργαλείο ανταγωνιστικότητας για την αύξηση των αγορών αποτελεί ο ίδιος ο χώρος. Η ελκυστικότητα και η λειτουργικότητα του φαρμακοπωλείου αντανακλάται καταρχήν στην βιτρίνα του καλώντας τους περαστικούς να εισέρθουν και να προχωρήσουν σε αγορές (προσχεδιασμένες ή παρορμητικές).  

Η ανακαίνιση ή η κατασκευή του φαρμακείου έπειτα από μια ολοκληρωμένη μελέτη δίνει αξία στην επιχείρηση αλλά και στους πελάτες. Η έμπειρη γνώμη της Innovo Constructions είναι η σωστή αρχή για την πραγματοποίηση του οράματος του φαρμακοποιού σε στέρεες βάσεις. Η μελέτη φαρμακείου γίνεται από το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό που διαθέτει μεγάλη εμπειρία και συνεχή κατάρτιση στον τομέα των τεχνολογικών εξελίξεων και των εφαρμογών. Τα στάδια που περιλαμβάνονται είναι τα ακόλουθα: 

1. Προμελέτη

Στις πρώτες επαφές με τον φαρμακοποιό, εάν ζητηθεί, γίνεται έρευνα για την καταλληλόλητα του χώρου, αν η επένδυση στο ακίνητο αξίζει την προσπάθεια, αν η ανάπτυξη του φαρμακείου ευνοείται  από την τοποθεσία και τις καταναλωτικές συνήθειες του κοινού της περιοχής.

2. Αποτύπωση

Η επιμέτρηση και καταγραφή των διαστάσεων του χώρου, των εγκαταστάσεων ψύξης, θέρμανσης, αερισμού, ηλεκτρολογικού και μηχανολογικού εξοπλισμού ακολουθείται από την φωτογράφιση του ακινήτου. Έτσι η δημιουργική ομάδα έχει πλήρη αντίληψη της υπάρχουσας κατάστασης ώστε σε συνδυασμό με τις ανάγκες του επαγγελματία προχωράει στην εκπόνηση μιας ολοκληρωμένης πρότασης.

3. Σχεδιαστική πρόταση

Κατά την σύλληψη της ιδέας και την εξατομικευμένη εφαρμογή της στον χώρο του ακινήτου, εξασφαλίζεται καταρχήν η εργονομία και η διαρρύθμιση για την καλύτερη λειτουργικότητα του φαρμακείου. Η τελική πρόταση παρουσιάζεται σε σκίτσα και δισδιάστατα σχέδια και είναι πάντα σύμφωνη με τις ανάγκες του εργοδότη και τις απαιτήσεις του χώρου.

4. Διακόσμηση

Καθορίζονται οι χρωματισμοί και η μορφή των συνθέσεων και του εξοπλισμού ώστε να δένουν αρμονικά στον χώρο. Η διακόσμηση δίνει χαρακτήρα και ταυτότητα αντανακλώντας την ανάγκη για την διαφορετικότητα και την μοναδικότητα, Μέσω του δειγματισμού γίνεται η επιλογή των υλικών ώστε το χαρακτηριστικό ύφος της διακόσμησης να εκφράζει τον επιχειρηματία και να γίνεται αντιληπτό από το κοινό με την πρώτη ματιά.

5. Φωτορεαλισμός

Ο φαρμακοποιός αντιλαμβάνεται πλήρως την σχεδιαστική λύση και την αισθητική του χώρου μέσα από τις φωτορεαλιστικές εικόνες. Όπως είναι κοινώς αποδεκτό «μια εικόνα, χίλιες λέξεις».

6. Μελέτη φωτισμού

Η σημασία του φωτισμού είναι μεγάλη, καθώς μπορεί να μεταμορφώσει τον χώρο και επιδράει στην ψυχολογία του πελάτη. Το επιθυμητό αποτέλεσμα για οπτική άνεση και  φιλόξενο περιβάλλον επιτυγχάνεται με την συνεργεία διαφορετικών ειδών φωτισμού. Ο σωστός συνδυασμός φυσικού και τεχνητού φωτισμού δίνει ακτινοβολία και λάμψη στο χώρο παρέχοντας ασφάλεια και ευεξία στο κοινό και προβάλλοντας με τον κατάλληλο τρόπο τα προϊόντα. Ο ιδανικός φωτισμός είναι ανάγκη κοινωνική αλλά και οικονομική για την βέλτιστη εξοικονόμηση ενέργειας καθώς οι ανάγκη για φως υπάρχει καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου.

7. Merchandising

Merchandising είναι κάθε πράξη που συμβάλει στην πώληση των προϊόντων με την κατάλληλη προβολή τους στο φαρμακείο. Επικοινωνεί την εικόνα του φαρμακείου, ενισχύει τις διαφημιστικές προσπάθειες και ενθαρρύνει τις παρορμητικές αγορές με απώτερο στόχο την αύξηση των πωλήσεων και τη προσέλκυση νέων πελατών. Οι τεχνικές merchandising εφαρμόζονται κατά τον σχεδιασμό, την κατασκευή αλλά και μετά το πέρας των εργασιών.

8. Προϋπολογισμός και χρονοδιάγραμμα

Η εξ αρχής κοστολόγηση της τελικής λύσης επιτρέπει στον φαρμακοποιό να έχει τον πλήρη έλεγχο της επένδυσής του. Η χρονική επιλογή της εκτέλεσης όλων των εργασιών για την κατασκευή ή την ανακαίνιση του φαρμακείου σύμφωνα με την μελέτη επιτρέπει την πραγματοποίηση του επιθυμητού αποτελέσματος, ενώ μακροπρόθεσμα οδηγεί σε λιγότερες συντηρήσεις και ελαττώματα.