Εκθεσιακοί χώροι

Η εικόνα που εκπέμπει ένα εκθεσιακό περίπτερο αντανακλάει την εμπειρία και τον επαγγελματισμό της επιχείρησης που αντιπροσωπεύει. Ο επισκέπτης με μια ματιά πρέπει να λαμβάνει ξεκάθαρα και διακριτά μηνύματα για το είδος και τον χαρακτήρα του περιπτέρου, χωρίς να προκαλείται σύγχυση και μπέρδεμα. Διότι μια γρήγορη θετική πρώτη εντύπωση για τις εξατομικευμένες υπηρεσίες και τα ποιοτικά προϊόντα είναι το βασικό βήμα ώστε να προκληθεί το ενδιαφέρον του επισκέπτη. Έτσι η ταυτότητα και το είδος της επιχείρησης εντυπώνεται στη μνήμη των ενδιαφερόμενων και ανακαλείται εύκολα σε βάθος χρόνου. 

Η Innovo Constructions, έχοντας η ίδια στο ενεργητικό της πολλές συμμετοχές σε εκθέσεις ως εκθέτης, γνωρίζει τους παράγοντες που συμβάλουν στο επιτυχημένο στήσιμο ενός περιπτέρου. Λόγω των αυξημένων αναγκών για επικοινωνιακό χαρακτήρα και του περιορισμένου χρόνου για την περάτωση του έργου, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εκπόνηση ολοκληρωμένης μελέτης, σύμφωνα με τα παρακάτω στάδια:  

1. Προμελέτη

Ο επιχειρηματίας, πριν την οριστική επιλογή του εκθεσιακού του χώρου, απευθυνόμενος στην εταιρεία, μπορεί να έχει μια πρώτη εκτίμηση για την καταλληλότητα του περιπτέρου που τον ενδιαφέρει. Ο ειδικός λαμβάνοντας υπόψη την ροή της κίνησης στους διαδρόμους, την θέση και τους εκθέτες των γειτονικών περιπτέρων και τέλος το μέγεθος και την γεωμετρικότητα των προτεινόμενων περιπτέρων υποδεικνύει το καταλληλότερο για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησης.

2. Αποτύπωση

Με την δέσμευση του επαγγελματία για ενοικίαση του επιλεγμένου χώρου, ένα σχεδιάγραμμα του περιπτέρου δίνεται από τους υπεύθυνους της έκθεσης. Η μελετητική ομάδα όμως δεν αρκείται σε αυτό αλλά επισκέπτεται τον εκθεσιακό χώρο για πιστοποίηση των διαστάσεων και φωτογράφιση. Πολλές φορές έχει παρατηρηθεί να υπάρχει μέσα στο επιλεγμένο περίπτερο κάποια κολώνα ή εξόγκωμα που κρύβει πίσω του ένα σύστημα των εγκαταστάσεων και δεν είναι καταγεγραμμένο στο σχέδιο της εκθεσιακής κάτοψης. Η ακριβή αποτύπωση εγγυάται ένα άρτιο αποτέλεσμα χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις της τελευταίας στιγμής.

3. Σχεδιαστική πρόταση

Το περίπτερο αποτελεί μια μικρογραφία της επιχείρησης και των συστήματος αξιών που πρεσβεύει. Έτσι ο επικοινωνιακός χαρακτήρας και η διευκόλυνση των επισκεπτών για ενημέρωση και άμεση εξυπηρέτηση κρίνει την επιτυχία της συμμετοχής του επαγγελματία στην έκθεση.

4. Διακόσμηση

Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί το λογότυπο της επιχείρησης που αναδεικνύεται με ελκυστικούς τρόπους. Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός σε συνεργεία με την προσεγμένη προβολή του εμπορεύματος και των υπηρεσιών δημιουργούν ένα καινοτόμο σκηνικό που κεντρίζει το ενδιαφέρον του κοινού. Ο δειγματισμός των υλικών και των χρωμάτων εγγυόνται την έγκαιρη παραγγελία για την ταχύτατη κατασκευή του περιπτέρου.

5. Φωτορεαλισμός

Η επεξεργασία των απαιτήσεων του επιχειρηματία και η ανάγκη για ένα πρωτότυπο και καινοτόμο περίπτερο αποτυπώνονται σε σχέδια και απεικονίζονται σε φωτορεαλιστικές εικόνες. Έτσι οριστικοποιείται η πρόταση εφαρμογής, η οποία πάντα είναι σύμφωνη με τις προδιαγραφές του εκθεσιακού χώρου.

6. Μελέτη φωτισμού

Η ελκυστικότητα, η λειτουργικότητα και η διαφοροποίηση από περίπτερα ίδιας επιχειρησιακής κατηγορίας γίνεται με τον φωτισμό. Διαφορετικές πηγές φωτός εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς, αλλά η συνεργεία τους τις περισσότερες φορές δίνει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ο φωτισμός και η βέλτιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του εστιάζει την προσοχή του πελάτη στα σημεία ενδιαφέροντος. Η φιλόξενη και άνετη ατμόσφαιρα αποτελεί το ιδανικό περιβάλλον προβολής του εμπορεύματος και των υπηρεσιών και συμβάλει στην σύναψη προσοδοφόρων πελατειακών σχέσεων.

7. Merchandising

Ανάλογα με το είδος και τους σκοπούς της επιχείρησης, όπως πώληση αγαθών, παροχή υπηρεσιών, ενημέρωση κοινού, προώθηση υλικού, διαφήμιση κλπ, εφαρμόζονται οι κατάλληλες τεχνικές merchandising. Με αυτές τις μεθόδους σχηματίζεται το κατάλληλο σκηνικό για την επίτευξη των στόχων του περιπτέρου κατά την συμμετοχή του στην έκθεση.

8. Προϋπολογισμός και χρονοδιάγραμμα

Στις εκθέσεις συνήθως υπάρχει ελάχιστος χρόνος στον οποίο επιτρέπεται να γίνουν οι εργασίες για το στήσιμο του περιπτέρου. Η παραγγελία των υλικών και των γραφιστικών, η κατασκευή τους εξοπλισμού και των συνθέσεων γίνεται πριν την έναρξη της κατασκευής. Έτσι η ακριβής μελέτη, η αναλυτική κοστολόγηση των εργασιών και ο προγραμματισμός των συνεργείων σύμφωνα με ένα πολύ αυστηρό χρονοδιάγραμμα προμηνύουν ένα εντυπωσιακό περίπτερο, με εγγύηση αποτελέσματος, χρόνου και κόστους κατασκευής.