Ποια σημάδια δείχνουν ότι το φαρμακείο μου έχει ανάγκη από ανακαίνιση

Σίγουρα έχετε αναρωτηθεί αν το φαρμακείο σας χρειάζεται ανακαίνιση. Η αποσύνδεση του φαρμακοποιού από τις παραδοσιακές ασχολίες και η ανάδειξη του διαγνωστικού και συμβουλευτικού του ρόλου, κάνει επιτακτική την ανάγκη διαμόρφωσης νέων δεσμών εμπιστοσύνης και ασφάλειας στη σχέση φαρμακοποιού – πελάτη. Η πελατοκεντρική αυτή στροφή επηρεάζει τη ψυχολογία του καταναλωτή, ξεκινώντας από τον εξωτερικό χώρο και τη βιτρίνα, μέχρι το εσωτερικό και τους ειδικά διαμορφωμένους νοητούς διαδρόμους, που θα τον κατευθύνουν αυτόματα στο προϊόν που αναζητά και στους πάγκους εξυπηρέτησης. Ποια είναι όμως τα σημάδια που οδηγούν στην τελική απόφαση της ανακαίνισης;

  • Στασιμότητα των πωλήσεων με συνεχή μείωση του τζίρου. Πολλοί θεωρούν την ανακαίνιση φαρμακείου ως ένα περιττό έξοδο, ειδικά σε μια δυσχερή οικονομική περίοδο. Όμως η αναβάθμιση του χώρου ανανεώνει παράλληλα και το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού. Σύμφωνα με μετρήσεις και μελέτες, μια τέτοια επιχειρηματική κίνηση βελτιώνει την εμπορική απόδοση του φαρμακείου και αυξάνει άμεσα τα κέρδη της επιχείρησης.
  • Αύξηση ανταγωνιστικότητας στην περιοχή. Η ύπαρξη πολλών φαρμακείων σε μια γειτονιά διχάζουν το κοινό. Ένα νέο φαρμακείο με ταυτότητα και ανανεωμένο ύφος προκαλεί την περιέργεια των περαστικών και προτρέπει άτομα και από μακρύτερες περιοχές να το επισκεφτούν. Γιατί ο νέος χώρος θα τους εμπνέει, γιατί το αίσθημα αισιοδοξίας θα τους κυριεύει. Η διαφοροποίηση από τα γειτονικά φαρμακεία θα δώσει το έναυσμα μιας ανοδικής πορείας.
  • Αδιάφορη βιτρίνα παλαιού τύπου. Αν οι περαστικοί περνάνε έξω από το φαρμακείο χωρίς να ρίχνουν ούτε μια ματιά στη βιτρίνα, τότε χτυπάει το καμπανάκι της αλλαγής.
  • Η φθορά των κατασκευών και των επίπλων. Η φθορά εκτός από το αισθητικό αποτέλεσμα επηρεάζει και τις συνθήκες υγιεινής του χώρου. Η μέριμνα του φαρμακοποιού για τον υλικό κόσμο παραπέμπει νοητά στο ενδιαφέρον του για την εξυπηρέτηση του κοινού ώστε να είναι ικανοποιημένο και ευχαριστημένο.
  • Ραγδαία αύξηση των προϊόντων χωρίς να επαρκούν οι βιτρίνες. Η εξοικονόμηση περισσότερου χώρου μπορεί να απαιτεί την νέα διαρρύθμιση του φαρμακείου ή απλά την ένταξη νέων επίπλων φαρμακείου στις υπάρχουσες συνθέσεις. Βέβαια πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπ’ όψη ο τρόπος και η κατηγοριοποίηση των προϊόντων. Η αταξία και η ανοργανωσιά δημιουργεί σύγχυση και αποστροφή στον πελάτη.
  • Ανάγκη για εκσυγχρονισμό του χώρου σύμφωνα με τις νέες τάσεις της μόδας. Η έλλειψη κατάλληλων υποδομών στα ηλεκτρομηχανολογικά και η παλιά οργάνωση του χώρου δεν επιτρέπει την λειτουργικότητα της σύγχρονης επιχείρησης. Η εξέλιξη της τεχνολογίας επιτάσσει την ένταξη νέων συστημάτων και τεχνικών ( πχ φωτισμού, συρταριέρες νέου τύπου, ρομποτικός εξοπλισμός) για την διευκόλυνση του φαρμακοποιού και την καλύτερη ανάδειξη των προϊόντων.
  • Ψυχρή ατμόσφαιρα και απρόσωπο περιβάλλον. Ο ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας του σύγχρονου φαρμακείου επιβάλλει την διαμόρφωση ζεστής και φιλικής ατμόσφαιρας ώστε να παρατείνεται όσο είναι δυνατό η παραμονή του πελάτη μέσα στο φαρμακείο. Το φαρμακείο δεν διαθέτει πλέον μόνο φάρμακα, αλλά προϊόντα και υπηρεσίες υγείας, ομορφιάς και ευεξίας.
  • Η έλλειψη εμπορικότητας του χώρου πώλησης. Η επικοινωνία του πελάτη με τα προϊόντα επιτυγχάνεται με διάφορες τεχνικές. Το merchandising ξεκινάει από την διαδικασία του σχεδιασμού και καταλήγει στην τοποθέτηση των γραφιστικών του χώρου. Είναι ένας δημιουργικός και αποτελεσματικός τρόπος για την εντύπωση των προϊόντων στη μνήμη του καταναλωτή ώστε να μπορεί να ανακληθεί για αρκετό χρονικό διάστημα. Προσελκύοντας το ενδιαφέρον του πελάτη τον καθοδηγεί στη λήψη απόφασης αγοράς στο συντομότερο χρονικό διάστημα, αυξάνοντας έτσι τη διαδικασία πωλήσεων.
  • Ο χρόνος που έχει περάσει από την τελευταία ανακαίνιση. Κάθε μια πενταετία οι τάσεις της εποχής μεταβάλλονται οπότε υπάρχει ανάγκη για ανανέωση του χώρου, μερική ή ολική. Ένας χώρος που προσαρμόζεται δείχνει ότι είναι ζωντανός, ενεργός και ακολουθεί τις εξελίξεις, αισθητικές, επιστημονικές και τεχνολογικές.

Μια ανακαίνιση και κατασκευή φαρμακείου μπορεί να είναι ολική, εκτεταμένη ή μερική. Μπορεί να γίνει για αισθητικούς ή λειτουργικούς λόγους. Όποια κι αν είναι, δίνει νέο αέρα στον χώρο και βελτιώνει την εμπορικότητα της επιχείρησης. Η Innovo Constructions βρίσκεται στο επίκεντρο των εξελίξεων και έχοντας την εμπειρία και την τεχνογνωσία συνδυάζει την υψηλή αισθητική με την λειτουργικότητα και τις ανάγκες του φαρμακοποιού για ένα ξεχωριστό πρωτότυπο αποτέλεσμα..

Ανακαίνιση