Σημαντικές παράμετροι για την ανακαίνιση καταστήματος οπτικών

Διαπιστώνεται ότι παρά την πάροδο του χρόνου, πολλά καταστήματα οπτικών συνεχίζουν να έχουν την ίδια εικόνα που παρουσίαζαν πριν από δεκαετίες. Αυτό είναι κάτι που χρήζει αλλαγής. Δεν έχει βέβαια να κάνει μόνο με τον καταστηματάρχη (οπτικό), αλλά κυρίως με το ότι δεν είχε βρεθεί έως τώρα μία κατάλληλη κατασκευαστική εταιρία, η οποία να του παρέχει ένα προσιτό και ολοκληρωμένο πακέτο κοστολόγησης μιας σωστής και λειτουργικής μελέτης, η οποία θα του αποδώσει μια άρτια και κερδοφόρα επένδυση στο μέλλον. Εξάλλου η απόφαση ανακαίνισης ενός καταστήματος θεωρείται επένδυση και όχι δαπανηρό και περιττό έξοδο, προσδοκώντας να αποφέρει μία αύξηση των πωλήσεων έως και 20% ή 30%.

Οι περισσότερες κατασκευαστικές εταιρίες στις οποίες απευθύνεται ένας οπτικός για την ανακαίνιση του καταστήματός του, παρουσιάζουν το κοστολόγιο κατασκευής πολύ υψηλό. Αυτό συμβαίνει, διότι έχουν να κάνουν με ένα πυραμοειδές σύστημα τιμολόγησης της κατασκευής, όπου μικρότεροι εργολάβοι δίνουν κοστολόγια και προσφορές στην αρχική εταιρία κατασκευής του καταστήματος. Ένας οπτικός λοιπόν, ζητώντας κοστολόγηση ανακαίνισης από μία τεχνική εταιρία, η οποία δεν έχει δικό της εσωτερικό τεχνικό προσωπικό, θα απευθυνθεί σε έναν υπεργολάβο, ο οποίος με την σειρά του θα αναθέσει το έργο σε έναν εργολάβο, είτε γυψοσανιδά, είτε ηλεκτρολόγο, είτε υδραυλικό κλπ. Συγκεντρώνοντας όλες τις μεμονωμένες προσφορές, διαμορφώνεται το τελικό κοστολόγιο του έργου, το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα μία 30%-40% επιπλέον επιβάρυνση, συγκριτικά με μία κατασκευαστική εταιρία που έχει μία εδραιωμένη μονάδα παραγωγής, υλοποίησης και μελέτης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι προσφορές που έχει πάρει ένας οπτικός να είναι υψηλές και να αδυνατεί να προβεί στην υλοποίησή τους.

Μία εταιρία, η οποία έχει εδραιωμένη μονάδα κατασκευής μπορεί να πετύχει χαμηλότερα κοστολόγια από μία άλλη, που έχει να κάνει με υπεργολάβους, διότι εάν αποφύγουμε τους μεσάζοντες, μειώνουμε τα κοστολόγια κατασκευής. Με αυτό τον τρόπο έχει την δυνατότητα ο πελάτης να διαθέσει λιγότερα χρήματα και να κατασκευάσει ένα κατάστημα αντάξιο των προσδοκιών του.

Ανακαίνιση οπτικών

Εκεί αναλαμβάνει η Innovo Constructions και δίνει λύσεις με πρωτοποριακές ιδέες, πολύ χαμηλά κοστολόγια και λειτουργικές κατασκευές. Η Innovo παρεμβαίνει με τεχνικές, οι οποίες έχουν να κάνουν με έξυπνο φωτισμό, πρωτοποριακά υλικά και λειτουργικό σχεδιασμό, καταλήγοντας στην πρόσοψη του καταστήματος, η οποία αντιπροσωπεύει και αντανακλά τον εσωτερικό χώρο, δηλώνοντας για το τι κατάστημα πρόκειται και τι προϊόντα εμπορεύεται. Όλα αυτά είναι αναγκαίο να είναι ευδιάκριτα και να προσελκύουν τον πελάτη στο εσωτερικό του καταστήματος, δίνοντας μια αίσθηση συνδυασμού προσιτής αγοράς και ποιοτικών προϊόντων.
Στο σημείο αυτό εξίσου σημαντικό ρόλο, παίζει ο διακοσμητής που θα αναλάβει να αναδείξει την προσωπικότητα και το ύφος του καταστήματος, δίνοντας έμφαση τόσο στη λειτουργικότητα, για να διευκολύνει αυτούς που απασχολούνται στο χώρο, όσο και στην άνεση και την αισθητική του χώρου, για να προσελκύσει το αγοραστικό κοινό. Στην συνέχεια, χρειάζεται μία σωστή μελέτη ως προς την οργάνωση και τον εξοπλισμό του καταστήματος, προβλέποντας τους χώρους που χρειάζεται για να λειτουργεί το κατάστημα μεθοδικά, καθώς και τους απαραίτητους αποθηκευτικούς χώρους για την μέγιστη εκμετάλλευση και εργονομικά άψογη χρήση. Επίσης σημαντική είναι η μελέτη ως προς την κατανομή των προϊόντων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη και την ταχύτερη προώθηση των προϊόντων.

Ξεκινώντας την αναζήτηση της κατασκευαστικής εταιρίας που θα αναλάβει τη διαμόρφωση και ανακαίνιση του οπτικού καταστήματος, ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να λάβει υπ όψιν: Έπειτα από την ακριβή επιμέτρηση και τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του χώρου, δίνεται μία πλήρης παρουσίαση του έργου με αναλυτικά φωτορεαλιστικά σχέδια (3d), τα οποία αποδίδουν με λεπτομέρεια τον χώρο προς κατασκευή, ακριβώς όπως θα είναι και κατά την υλοποίησή του. Έτσι δίνεται η ευκαιρία να αποτυπώνεται επ’ ακριβώς το τελικό αποτέλεσμα του καταστήματος, έχοντας την δυνατότητα να τροποποιηθούν τα μη λειτουργικά ή αρεστά σημεία του χώρου πριν την έναρξη των εργασιών.

α. Συλλογή και σύγκριση προσφορών

β. Σύγκριση όμοιων κατασκευών

γ. Επιλογή με βάση την αξιοπιστία και την εμπειρία της στον χώρο

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ-TIPS

Η εταιρία πρέπει να έχει εδραιωμένη μονάδα παραγωγής, από την μελέτη έως την κατασκευή, χωρίς να υπάρχουν μεσάζοντες εργολάβοι.
Ακριβής κοστολόγηση του έργου με πλήρη ανάλυση τιμών, ποσοτήτων και εργασιών, ώστε να μην υπάρχουν ασάφειες στην πορεία και την εξέλιξη της κατασκευής.
Η εταιρία να μπορεί να πιστοποιήσει την ποιότητα των υλικών και εργασιών της.
3D απεικόνιση του χώρου, δίνοντας την δυνατότητα να είναι ευδιάκριτα όλα τα σημεία κατασκευής.
Κατά την διαμόρφωση των λειτουργιών του χώρου οφείλεται να λαμβάνεται υπ’ όψιν η σωστή ανακατανομή των αποθηκευτικών χώρων και προϊόντων.
Μελέτη φωτισμού, η οποία προσδοκεί στην σωστή προβολή των προϊόντων και την συνολική ατμόσφαιρα του καταστήματος.

Κατάστημα οπτικών