8 ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΜΙΑΣ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ

Ο αυξημένος ανταγωνισμός και ο καθημερινός τρόπος ζωής της σύγχρονης εποχής καθιστά την έναρξη μιας επιχείρησης μια στρατηγική κίνηση επένδυσης που προσδιορίζει την προσωπικότητα του επαγγελματία, την ταυτότητα και την ιδιαιτερότητα του χώρου εστίασης ώστε να ξεχωρίζει μέσα από την μάζα. Έτσι η επιχείρηση παίρνει αξία αγωνιζόμενη για κοινωνική προσφορά, οικονομική επιτυχία και επαγγελματική καταξίωση.

Ποια βήματα όμως είναι αναγκαία ώστε μια επιχείρηση να γίνει επιτυχημένη;

  1. Τοποθεσία: Σημαντική παράμετρος είναι η γεωγραφική θέση της επιχείρησης. Είναι εξαιρετικά ωφέλιμο να επιλεχθεί τοποθεσία όπου υπάρχουν κοντά σχολεία, νοσοκομεία, οδικοί άξονες, αεροδρόμια/λιμάνια, εμπορικά κέντρα ή πληθυσμός με κινητικότητα/αγορά.  Κατά προτίμηση, αν πρόκειται για σνακ, καφετέρια ή γρήγορο φαγητό είναι καλύτερο να αποφεύγονται οι δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας ώστε καταρχήν να προωθείτε η άμεση οπτική επαφή με τους περαστικούς και η πώληση μέσω της βιτρίνας. Παράλληλα βέβαια πρέπει να διευκολύνεται και ο περαστικός με το αμάξι με κάποιες θέσεις στάθμευσης κοντά στο κατάστημα άμεσα διαθέσιμες και εύκολα προσβάσιμες για γρήγορη και άνετη εξυπηρέτηση των πελατών.
  1. Ανάθεση έργου: Η πρωτοβουλία για την κατασκευή ενός χώρου εστίασης χωρίς μελέτη οδηγεί σε μια επένδυση αμφιβόλου αποτελέσματος και οικονομικά ανεξέλεγκτου ύψους. Η υπεύθυνη και επαγγελματική άποψη, μελέτη και επίβλεψη των συνεργείων κατά την κατασκευή ή ανακαίνιση του καταστήματος προστατεύει από λάθος αποφάσεις και ανώφελες ενέργειες. Έτσι έπειτα από έρευνα ο επαγγελματίας επιλέγει να κάνει την ανάθεση του έργου του σε μια εξειδικευμένη εταιρεία με εμπειρία μελέτης, κατασκευής και ανακαίνισης στον συγκεκριμένο κλάδο εξοικονομώντας χρήματα και χρόνο και έχοντας μια άρτια τελική πρόταση εφαρμογής.
  1. Η επιλογή του κατάλληλου χώρου με την βοήθεια του έμπειρου συνεργάτη: Ο νέος επιχειρηματίας και το εργατικό δυναμικό της εταιρείας που αναλαμβάνουν την μελέτη του έργου πρέπει να έχουν μια σχέση εμπιστοσύνης για μια αποδοτική συνεργασία. Η εμπειρία των ειδικών της Innovo Constructions μπορούν να οδηγήσουν την επενδυτή στα κατάλληλα βήματα από την αρχή του έργου, από την στιγμή που γίνεται ακόμα έρευνα για την ανεύρεση της κατάλληλης τοποθεσίας και του ιδανικού χώρου. Ο ειδικός επισκεπτόμενος κάθε ακίνητο που του υποδεικνύει ως ενδιαφέρον ο επενδυτής μπορεί να αντιληφθεί την καταλληλότητα της τοποθεσίας και τις ανάγκες του ακινήτου, να διακρίνει καταστάσεις και προβλήματα που με την πρώτη ματιά να μην φαίνονται, μειώνοντας τις απρόβλεπτες δαπάνες ή κρίνοντας έναν χώρο τελείως ακατάλληλο. Φυσικά δεν διστάζει να παρουσιάζει τα προτερήματα αλλά προπαντός τα μειονεκτήματα του κάθε ακινήτου, όπως για παράδειγμα «άβολα» δομικά στοιχεία για την διαρρύθμιση του χώρου, πολλές κολώνες, έλλειψη τζαμαρίας και οροφών, δαπέδων και λουτρών. Σε κάποιες περιπτώσεις τα μειονεκτήματα του χώρου συζητιούνται με τον ιδιοκτήτη για μια καλύτερη διαπραγμάτευση και μείωση ενοικίου ή κόστους αγοράς ακινήτου.
  1. Αδειοδότηση: Πριν την ενοικίαση ή αγορά ενός επαγγελματικού χώρου είναι αναγκαία  μια ολοκληρωμένη έρευνα από μηχανικούς για να δουν αν το κατάστημα πληροί τις προϋποθέσεις για να βγάλει άδεια λειτουργείας σχετική με το αντικείμενο της επένδυσης. Πρέπει δηλαδή η περιοχή να μην είναι αμιγούς κατοικίας και να μπορεί να βγάλει άδεια υγειονομικού καταστήματος με όλες τις εκάστοτε παραμέτρους που απαιτεί η κάθε επιχείρηση. Παράλληλα γίνεται και μια έρευνα στους κατοίκους της οικοδομής αν επιτρέπουν ορισμένες μετατροπές (πχ να βγει φουγάρο στην ταράτσα). Με αυτό το βήμα εξασφαλίζεται από νομικής πλευράς η καταλληλότητα του ακινήτου για την εκάστοτε επένδυση.
  1. Έρευνα αγοραστικού κοινού – ανταγωνιστών: Ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα της συγκεκριμένης επιχείρησης έναντι των άλλων; Τι την διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές το οποίο συμφέρει τον πελάτη; Για την απάντηση των παραπάνω ερωτημάτων είναι αναγκαία η έρευνα αγοράς στην περιοχή.

Αρχικά χρειάζεται μια εκτίμηση της ισχυρότητας του ανταγωνισμού και της προσφοράς του στους πελάτες που στοχεύει. Επίσης αξιολογείται ο τρόπος που ανταγωνιστικές επιχειρήσεις έρχονται σε επαφή με τους πελάτες, πώς έχουν στημένα τα προϊόντα τους, σε ποια ερεθίσματα ανταποκρίνεται το αγοραστικό κοινό. Στη συνέχεια γίνεται μια ολοκληρωμένη έρευνα με γκάλοπ, ερωτηματολόγια στους περαστικούς σχετικά με τις συνήθειές τους, εάν θέλουν να φάνε κάτι συγκεκριμένο ή αν λείπει κάτι από την περιοχή, αν θα τους άρεσε να αγοράζουν κάποια ή ένα σύνολο προϊόντων σε συγκεκριμένο κόστος.

Αυτή η προμελέτη βοηθάει στο να οριστεί το ύφος και η βιτρίνα με βάση τις ανάγκες της περιοχής. Το ύφος του καταστήματος πρέπει να προσαρμόζεται στο περιβάλλον που το υιοθετεί. Η βιτρίνα αποτελεί το συνδετικό κρίκο μεταξύ του ιδιωτικού και του δημόσιου χώρου όποτε πρέπει να είναι επικοινωνιακή και ανάλογης έκτασης.

  1. Η ταυτότητα της επιχείρησης: Έχοντας όλα τα παραπάνω ως δεδομένα μπαίνουν οι βάσεις για την δημιουργία της μοναδικής ταυτότητας της νέας επιχείρησης που θα την κάνει να ξεχωρίζει. Η επιλογή της εταιρείας που θα ασχοληθεί με την μελέτη και την κατασκευή παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάδειξη του χώρου. Ο επικοινωνιακός του χαρακτήρας, το εκλεπτυσμένο ύφος και η πρωτότυπη κατασκευή υπηρετούν την κεντρική ιδέα της μελέτης στοχεύοντας σε ένα αρμονικό και καλαίσθητο αποτέλεσμα.

Κατά τον σχεδιασμό σημαντικό ρόλο παίζει η ανάδειξη της βιτρίνας και του εμπορεύματος του καταστήματος. Ο περαστικός προσελκύεται από κάτι ενδιαφέρον, παρατηρεί και συγκρίνει έως ότου φτάσει στην αγορά. Η πρόσοψη πρέπει να αντικατοπτρίζει την ταυτότητα του χώρου εστίασης και η δική του εικόνα να είναι αρκετά διαφορετική από τα γειτονικά καταστήματα, προσαρμοσμένη αρμονικά στο γύρω περιβάλλον. Η δημιουργία μιας ξεκάθαρης εικόνας με κατανοητά μηνύματα είναι το όπλο στα χέρια του επιχειρηματία για να μείνει ανεξίτηλο στη μνήμη του πελάτη καλώντας τον να ξαναεπιστρέψει στο μέλλον.

  1. Μελέτη εξοπλισμού: Ο εξοπλισμός που χρησιμοποιείται πρέπει να εκφράζει και να αναδεικνύει το στυλ του καταστήματος μέσα σε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο ευελιξίας και εργονομίας. Ο ειδικός λόγω της πείρας του έχει την ικανότητα να προλαβαίνει λάθη, να αποφεύγει τις ατέλειες, να στοχεύει σε μια αρμονική και ισορροπημένη αισθητική και λειτουργικότητα.

Η Innovo Constructions με το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό έχει σφαιρική εικόνα από διάφορους κατασκευαστές inox όποτε γνωρίζει τα προϊόντα που είναι διαθέσιμα στην αγορά και τα προσαρμόζει στον χώρο με τον ιδανικότερο τρόπο για την εξυπηρέτηση των εργαζομένων και των πελατών. Στη συνέχεια, σύμφωνα με την μελέτη, η εταιρεία προχωράει στην αναζήτηση της οικονομικότερης προσφορές από τους κατασκευαστές inox, συγκρίνοντας ποιότητα δουλειάς, μάρκες, χρόνο τοποθέτησης, εγγύηση. Έτσι εξασφαλίζεται η επένδυση του επιχειρηματία συνδυάζοντας την οικονομία με την ποιότητα και την εργονομία.

  1. Μελέτη φωτισμού: Πώς είναι δυνατόν να προχωρήσει ένας επιχειρηματίας σε επεμβάσεις στο ακίνητό του αγνοώντας τον πιο σημαντικό παράγοντα για την ανάδειξη των προϊόντων και του χώρου του, τον φωτισμό; Η μελέτη φωτισμού έχει δύο βασικούς στόχους: την οπτική άνεση των πελατών και εργαζόμενων και τη βέλτιστη προβολή του χώρου άρα και του εμπορεύματος. Ιδιαιτέρως σε ένα κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος ο φωτισμός έχει ιδιαίτερη σημασία για να ανάδειξη του φαγητού ως το πιο φρέσκο και πιο υγιεινό προϊόν της αγοράς. Κατά την μελέτη φωτισμού λαμβάνονται υπόψη όλα τα στοιχεία του χώρου, λειτουργικά και διακοσμητικά, ώστε το αποτέλεσμα να είναι μια ποιοτική και αναβαθμισμένη εικόνα στο αγοραστικό κοινό.

Ένα ζεστό, ευχάριστο, φιλόξενο και πειστικό για αγορές περιβάλλον είναι το πιο δυνατό όπλο του επιχειρηματία ενάντια στον ανταγωνισμό και στις οικονομικές δυσχέρειες της εποχής. H Innovo Constructions έχοντας άρτια καταρτισμένο εργατικό δυναμικό, εξειδικευμένα συνεργεία και μακροχρόνια εμπειρία στον σχεδιασμό, στην ανακαίνιση και στην κατασκευή καταστημάτων και χώρων εστίασης, αποτελεί την ιδανική λύση για ένα άψογο αποτέλεσμα με το χαμηλότερο δυνατό κόστος και στο συντομότερο χρονικό διάστημα. Οι προτάσεις της εταιρείας ακολουθούν όλα τα παραπάνω βήματα και αποτελούν λύσεις μοναδικές και πρωτότυπες όπου η παράδοση του έργου γίνεται με το κλειδί στο χέρι.